עיראק: נעצר מחבל דאעש האחראי לפיגוע ענק בבגדד

  (צילום: שאטרסטוק)

המאבק בדאעש נמשך: כוחות הצבא העיראקי עצרו את עזואן אל-זובעי, בכיר דאעש שתכנן את פיגוע התופת בבגדד ב-2016 שבו 340 בני אדם נרצחו ומאות נוספים נפצעו. כך הודיע היום (שני) ראש ממשלת עיראק, מוסטפה אל-חאדימי. לא נמסר היכן אל-זובעי נעצר, אך לדברי ראש הממשלה המבצע הצבאי התרחש מחוץ לגבולות המדינה.

פיגוע הענק שהתרחש ברובע קראדה ב-3 ביולי 2016 נחשב כאחד הפיגועים הגדולים ביותר של דאעש. משאית תופת מלאה בחומר נפץ התפוצצה במרכז הקניות של הרובע השיעי, שהיה מלא באנשים שערכו קניות לקראת סוף הרמדאן וחג עיד אל-פיטר. מספר שעות לאחר מכן נרשמו שלושה פיגועים נוספים באזורים שיעים של בגדד, בהם נהרגו 7 אנשים נוספים. ארגון דאעש קיבל אחריות לפיגוע יום למחרת.

עוד באותו נושא

דרמה בעיראק: נלכד שר האוצר של דאעש

בשבוע שעבר כוחות הצבא העיראקי לכדו את סאמי ג’אסים אלג’בורי, פעיל דאעש ששימש בין היתר כשר האוצר של ארגון הטרור והיה אחראי על ניהול הכספים שלהם. בציוץ שפרסם בטוויטר אל-חאדימי אמר כי “אלג’בורי נלכד בתום מבצע מורכב ביותר של כוחות הצבא והמודיעין. בזכות גיבורינו האמיצים, עיראק הפכה למקום בטוח יותר”. עוד נאמר כי אלג’בורי נעצר במדינה זרה לפני מספר ימים, והועבר לעיראק על ידי הכוחות שאיתרו אותו.

אלג’בורי נחשב כאחד מבכירי ארגון דאעש, ושימש כסגנו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדדי עד לחיסולו בשנת 2019. לפני הצטרפותו לדאעש אלג’בורי היה חבר בארגון אל-קאעידה, שם פעל לצד המנהיג אבו מוסאב אל-זרקאווי שחוסל על ידי ארה”ב ב-2016. בשנים האחרונות אלג’בורי עבר לסוריה, שם סייע לכוחות דאעש במלחמת האזרחים מול צבא אסד.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו

READ  Garsiam kovotojui gresia mirties bausmė: jo nėščia mylimoji rasta negyva ežere | Sportas

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *