הר געש התפרץ בספרד ומתפשט לעבר כפרים באזור









הר הגעש התפרץ על האי הקנרי לה פלמה וזרמי לבה נעים לעבר כפרים באזור • הרשויות פינו לפחות 4 כפרים: “יש כ-17-20 מיליון קוב של לבה” • ראש ממשלת ספרד הגיע לאזור: “יש לנו את כל המשאבים לטפל בזה” • מומחה במכון הגיאוגרפי הספרדי: “לא יכול לדעת כמה זמן זה הימשך” • בתיעוד מההתפרצות נראים כמה נהרות של לבה שזורמים ממנו • צפו







N12



“לא יודע כמה זמן זה יימשך”: הר געש התפרץ אתמול (ראשון) באי הקנרי לה פלמה שבספרד ושלח זרמי לבה לעבר כמה כפרים באזור. הרשויות החליטו לפנות את התושבים מלפחות 4 כפרים באזור. בתיעודים מרגע ההתפרצות נראים מטחי לבה שנורו מן ההר לשמיים. ראש הממשלה הספרדי הגיע לאזור: “יש לנו את כל המשאבים, התושבים יכולים להיות רגועים”. מלך ספרד פליפה שוחח עם רה”מ ועוקב אחרי ההתפחויות, נמסר מבית המלוכה הספרדי.

נחל אחד, באורך של כמה מאות מטרים ורוחבו עשרות מטרים, חצה כביש והחל לשרוף בתים באל פאסו. בתיעודים ברשתות החברתיות נראית הלבה נכנסת לתוך בית. נשיא האיים הקנריים, אנג’ל ויקטור טורס, אמר במסיבת עיתונאים כי 5,000 בני אדם פונו ולא דווח על נפגעים עד כה. “לא ניתן לחזות שמישהו אחר יצטרך להתפנות. הלבה נעה לכיוון החוף והנזק יהיה מהותי. לדברי מומחים יש כ-17-20 מיליון קוב של לבה”, אמר.

READ  La corte americana blocca la nuova dura legge sull’immigrazione in Texas

התפרצות הר געש באי הקנרי לה פלמה, ספרד | צילום:
רויטרס

ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ’ס, הגיע ללה פלמה, האי הצפון-מערבי ביותר של הארכיפלג, לשיחות עם ממשלת האיים על ניהול ההתפרצות. “יש לנו את כל המשאבים להתמודד עם ההתפרצות ואת כל החיילים, האזרחים יכולים להיות רגועים”, אמר.

התפרצות הר הגעש באי הקנרי לה פלמה, ספרד (צילום: רויטרס)
התפרצות הר הגעש בלה פלמה, ספרד | צילום:
רויטרס

סטברוס מלטלידיס, דוקטור לוולקנולוגיה במכון הגיאוגרפי הספרדי, אמר כי ההתפרצות קרעה חמישה חורים בצלע ההר וכי הוא לא יכול להיות בטוח כמה זמן היא תימשך. “עלינו למדוד את הלבה כל יום וזה יעזור לנו לפתור את הבעיה”, הוסיף.

לה פלמה הייתה בכוננות גבוהה לאחר שדווחו על יותר מ-22 אלף רעידות שהתרחשו במהלך שבוע בשרשרת הרי געש. ההתפרצות הגדולה האחרונה במקום נרשמה בשנת 1971 והקום נחשב לאחד האזורים הגעשיים הפעילים ביותר באיים הקנריים.

בהתפרצות בשנת 1971, אדם אחד נהרג בעת שצילם ליד זרמי הלבה, אך לא נגרם נזק לרכוש. ההתפרצות המוקדמת ביותר בלה פלמה נרשמה בשנת 1430, על פי המכון הלאומי הגיאוגרפי הספרדי.

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *