באיזו שפה שוחח הרבי מסאטמר עם רבה הראשי של איראן

&#13

רבה של איראן ביקר השבוע במעונו של האדמו”ר מסאטמר בקרית יואל פאלם-טרי. הרבי קיבל את הרב גראמי בכבוד גדול והביע התעניינות רבה על התפתחות הקהילה היהודית באיראן

&#13

האדמו”ר מהר”א מסאטמר נפגש עם רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי במעונו בקרית יואל. האדמו”ר התעניין על חיי הקהילה בכלל וחיים יהודיים בפרט.

ל’בחדרי חרדים’ נודע כי האדמו”ר שוחח עם הרב גראמי בלשון הקודש ולא ביידיש או עברית. באי ביתו של האדמו”ר סיפרו כי הרבי התעניין והתלהב מאד מהפעילות שהרב עושה בקרב יהודי איראן והוא קיבל את הרב גראמי בכבוד גדול.

בנוסף התעניין הרבי לגבי ישיבה וכולל אברכים ותלמודי תורה שייסד הרב גראמי, והתעניין במערכת הכשרות ומקוואות שהקים רבה הראשי של איראן.

בביקור אצל האדמו”ר מסאטמר דנו במאמץ של הרב הראשי ללמד ולקרב יהודי איראן לתורה. זה היה מחזה חריג, כאשר הרב הראשי לאיראן הגיע לפגישה עם האדמו”ר מסאטמר.

הרב גראמי אצל הרבי מסאטמר.

האדמו”ר מסאטמר קיבל את המשלחת המורכבת מהרב הראשי לאיראן וחבר איגוד הרבנים בארצות האסלאם הרב יהודה גראמי, יחד עם הרב מנדי קוטלרסקי, הרב דני יפתח מלוס אנג’לס והרב פסח ברסטון שליח חב”ד במונרו.

כאמור הרבי מסאטמר גילה עניין רב במתרחש בקהילת יהודי איראן, בין היתר שאל על מוסדות החינוך הקיימים שם וכן על אלה שנמצאים בשלבי תכנון. האדמו”ר מסאטמר הביע את שמחתו לשמוע על הקשר המתמשך שיש לקהילה במשך שנים רבות עם הרב קוטלרסקי, וכן על קבוצות הרבנים הצעירים מאיראן הטסים מדי פעם למוסקבה על מנת ללמוד שחיטה וללמוד על מנהיגות יהודית מהרב הראשי לרוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר.

המשתתפים שמעו מהרב גראמי על מצבה הנוכחי של הקהילה היהודית באיראן, והביעו את התפעלותם הרבה מפועלו של הרב הראשי. את המפגש ארגן הרב זלמי לווינטאל הנמצא בקשר שוטף עם הרב גראמי.

READ  Garsiam kovotojui gresia mirties bausmė: jo nėščia mylimoji rasta negyva ežere | Sportas

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *